1 klik, 1 sedekah

Gua Blog

Revolusi Blogger

Khamis, 6 Januari 2011

Ramai Yang Dah Lupa Pada Misteri Mak Lampir..

Hohoho..
Assalamua'laikum. HaaHaa.. Takut la tu. Anda kenal siapa Mak lampir? Mak lampir lahir dekat Hutan Antah Berantah. Beliau dilahirkan oleh putri bangsawan jawa utara yang bersuamikan orang gila Sumatera timur yang bergelar tanah basah atau sawah. Nama asal dia adalah Permadan Kuatran No Sinoke, tapi dia dapat nickname "Mak Lampir" sebab dia selalu melampirkan kertas apa ntah (chawi tak ingat) dekat sekolah dia. Tu sedikit sejarah dia yang chawi ingat. 


Dulu masa kecik-kecik chawi selalu la tengok cerita mak lampir ni. Seram woo.. Tambah-tambah lagi kalau time dia gelak. Boleh tegak oo bulu roma.hahaha.. Saja je nak bagi seram-seram cikit malam-malam ni.hehehe.. Orang kata dia boleh terbang kemana-mana je, tapi tak boleh melepasi laut china selatan. Yang ni tak betul ke tak. Chawi takda masa nak kaji semua ni.huhu..


Kat bawah ni chawi bagi korang tengok cikit sedutan kisah benar mak lampir ni. Ceritanya banyak episod, tak silap chawi sampai Indonesia merdeka (40 episod kot). Kalau korang takut macam chawi, jangan gatal-gatal nak tekan butang play ok.hahaha.. (tak seram pon sebenarnya)



Haa..macam mana? Tak takut ke? Biasa je kan..tak da la seram mana pon, tapi ni la hakikatnya. Sejarah mak lampir memang ada.

p/s: Tolong temankan chawi malam ni boleh tak? Nak tengok bola kejap lagi. Tiba-tiba pulak rasa takut ni..hahaha

15 ulasan :

Catat Ulasan

ada nak katakan sesuatu? komen kat sini...

ŀ
wordpress hosting