1 klik, 1 sedekah

Perkhidmatan Kereta Sewa

Selasa, 14 Disember 2010

2012 : Planet X Langgar Bumi?



Assalamua'laikum. Tak habis lagi ke cerita pasal 2012 ni? Tadi ada la baca kat berita harian kejap. Kerajaan dah nafikan Planet X atau Planet Nibiru akan langgar lari bumi. Benda ni dah lama dah dibincangkan, masa tahun 1995 (chawi masa tu tadika lagi.huhu). Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi dah cakap macam ni:


"Pihak NASA telah mengatakan bahawa tiada bukti sahih tentang kewujudan Planet Nibiru dalam pencerapannya. Setakat ini tiada satu pun objek dalam angkasa lepas yang dikenal pasti memberi ancaman kepada Bumi secara langsung. Sekiranya kewujudan planet itu sahih, ia akan dapat dilihat dengan mata kasar dan pastinya ahli astronomi akan buat pemantauan objek tersebut kerana semakin menghampiri bumi seperti yang dikatakan,"



Lepas je baca berita tu chawi baca la pulak komen-komen kat bawah tu. Ada satu komen yang menarik tapi tak tau la betul ke tak benda ni. Chawi tak boleh la nak kata benda ni betul, tapi kalian kena la cari jawapan yang sebenar kalau nak tau jugak. Ni ha komen nye..


planet tu ada...planet nibiru tu planet yang ke-10..cuba u all baca surah yusuf ayat 4..baginda bermimpi ada 11 bintang, matahari dan bulan sujud padanye..bermakna ada lagi planet yang belum ditemui oleh saintis selain planet X..memang benar planet x itu tidak menghentam bumi...tetapi yang menghentam bumi ialah asteroid/meteor 2002 NT7....baca surah al-dukhan...surah al-thur yang menjelaskan bencana ini..u all cari dalam web NASA..tetapi mereka mengatakan kebarangkalian untuk menghemtam bumi adalah jauh...aku percaya pada al-quran..hentaman ini berlaku dalam bulan ramadan...kerana surah ini berkait rapat dengan pada bulan ramadan dan berkaitan dengan surah al-qadar..sama-sama kita tunggu pada pertengahan bulan ramadan pada tahun-tahun yang akan datang...di ingatkan permulaan bulan ramdan 2012 jatuh pada hari jumaat..pertengahan 15 ramadan jatuh hari jumaat..wallahualam..


p/s: yang penting sekali tingkatkan amal ibadat, kiamat kecil bila-bila boleh berlaku atas diri kita..



19 ulasan :

Revolusi Blogger

ŀ
wordpress hosting