1 klik, 1 sedekah

Perkhidmatan Kereta Sewa

Rabu, 17 Ogos 2011

Senang je Nak Naikkan Ranking Blog..

Assalamua'laikum. Selamat berbuka puasa kepada yang berpuasa untuk hari ni. Alhamdulillah, dah 17 hari kita berpuasa. Semoga kita mendapat keberkatan dan keredhaan dari-Nya.

Dah lama aku tak tengok ranking blog aku ni. Tadi saja je aku check balik ranking blog aku ni. Kat bawah ni la keputusannya. Hah..tengok la sendiri...

ranking Malaysia = 5937

Minggu lepas aku ingat lagi ranking blog aku lebih kurang 12 ribu lebih. Lepas tu dengan sedikit usaha aku berjaya menaikkan ranking blog aku ni. Macam mana nak naikkan ranking blog? Senang je, korang kena rajin update blog, bagi ramai datang ke blog korang. Lepas tu rajinkan untuk ping kan blog korang tu kat mana-mana tempat yang sesuai. Banyak caranya kalau korang nak tau. Contohnya ada kat SINI. Aku ingat lagi masa aku mula-mula buat blog dulu aku ade cerita pasal ranking blog aku ni. Ranking blog aku lebih dari 30 ribu. Korang boleh tengok kat SINI pulak. 

Ahh..tak penting pon ranking-meranking ni sebenarnya. Kalau personal blog tak payah la amek tau. Memang tak penting pon. Kalau korang nak tau apa kepentingannya pergi la sini pulak. (Kepentingan Ranking Sesebuah Blog). 

Target aku tak tercapai lagi ni. Sebelum habis tahun 2011, aku nak pastikan ranking blog aku ni kurang dari 1000. Boleh ke aku buat? InsyaAllah....

3 ulasan :

oreocheesecakes berkata... [Reply to comment]

tq 4 sharing... bru nk bjr2...:)

YukisYuli berkata... [Reply to comment]

Mengikut pengalaman aku, Blog yang berasaskan Wordpress lagi cepat terindex, dan cepat naik Alexa ranknya. Tetapi mengikut juga kreativiti masing2. Update, Backlink, Keyword pun memainkan peranan penting juga menaikan rank sesebuah website itu. TQ

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply to comment]

terima kasih info ni yea..
saya baru nak belajar2..
perkongsian yang berguna..
terukakn berkongsi yea.. :-)
Pokok Manggis Depan Rumah

Revolusi Blogger

ŀ
wordpress hosting