1 klik, 1 sedekah

Perkhidmatan Kereta Sewa

Isnin, 22 Ogos 2011

Wow! Entry Aku Ke-2 Terbaik Dalam Carian Google!!

search engine optimization (SEO)

Assalamua'laikum. Wow! Kenyangnya aku.. Salah ayat tu ye adik-adik. Sepatutnya Alhamdulillah, kenyang dah perut aku ni. Ayat ni baru la sopan santun. Kita orang melayu ni kan kaya dengan budi bahasa. Budi bahasa budaya kita~ (cuba nyanyi lagu yang Siti nyanyi tu...). Pandai...

Ramai orang bercerita pasal Search Engine Optimization (SEO) kat dalam blog diorang. Tahukah anda apa ke jadah nya benda tu? Ok la, aku terang guna bahasa kampung la ye. Lebih kurang macam ni la, entry dalam blog korang ada tak tersenarai dalam google ke, yahoo ke, bing ke, nangke. Ada tak? Kalau ada tu makna nya blog korang ada tersenarai dalam SEO le. Tu bahasa mudah. Haa..ni bahasa susah nya. Search engine optimization (SEO) is all about the relevancy, discoverability and crawlability in the eye of search engine. These are the critical ingredients of high ranking web pages. Faham ke? Aku pon tak faham..haha..


Ok la, bukan aku nak berseloroh pasal SEO atau ISA ke, saja aku nak bagitau entry aku yang ini (Senarai Ayat-ayat Manis Lagi Power) dah lama tersenarai dalam google sebenarnya. Apa yang bestnya entry aku tu tempat ke-2 daripada lebih 9juta result dalam google tu. Waahh, bangganya aku bercampur riak.huhu.. Tak baik cam ni. Alhamdulillah.. Ni bukti nya kalau tak percaya lagi. Sila lihat dibawah laptop


ayat-ayat manis. tangga ke-2 tu...

Keyword Nuffnang

Kat Nuffnang ada senarai-senarai keyword yang korang boleh tengok sendiri kat bahagian analytics. Tengok la dari keyword mana blog korang tu ditemui. Macam mana cara aku bermain dengan SEO ni? Adakah ianya semudah mengorek hidung? Tentunya tidak. Banyak caranya kalau korang nak tau. Aku pon masih lagi belajar dalam hal-hal yang macam ni. Sebab tu aku tak reti bercerita pasal benda ni. Nak senang korang ping je blog korang tu kat mana-mana tempat yang boleh di ping. Tengok sini mana tempat nak ping. (Ping Blog Tu Penting Kalau Korang...)

Ok la, dah ngantuk ni. Tak larat nak taip panjang-panjang. Jom tidur..... ZZzzzZZzz...

3 ulasan :

Unknown berkata... [Reply to comment]

terar hang. yg ni kompom2 aku tobat lahom xreti. ahha

Zu berkata... [Reply to comment]

Apa la ayat manis tu ek? Ekekeke.

MIMIE AIZA berkata... [Reply to comment]

waaa.. bestnya

Revolusi Blogger

ŀ
wordpress hosting