1 klik, 1 sedekah

Perkhidmatan Kereta Sewa

Rabu, 10 Ogos 2011

Aku Benci Gila Dengan Blogger 'Copy Paste' ni..

i like it!

Assalamua'laikum. Waa..baca tajuk memang boleh buat panas telinga blogger-blogger yang selalu buat macam tu. Sebenarnya bukan tu maksud aku. Ayat tu tak habis lagi sebenarnya. Dulu masa aku mula-mula buat blog pon aku selalu jugak 'copy paste' entry dari blog lain. Tapi aku tak lupa asal usul entry tu. Confirm aku letakkan link entry tu ke blog beliau. Bukan apa, kita dah la 'copy paste' lepas tu tak reti nak berterima kasih pulak. Tu yang buat aku benci tu.

So, countermeasure? Cewaahh.. Ni la ayat yang selalu bos aku tanya kat aku.huhuhu.. Ok la, Tnyt boleh menyelesaikannya. Aku pon sebenarnya baru je daftar blog aku ni kat sini. Setakat yang aku tau la, Tynt ni boleh naikkan kita punya ranking blog dan naikkan traffik ke blog kita. (betulkan aku kalau salah ye.hehe)

Macam mana dia boleh naikkan ranking dengan traffik kat blog kita? Bagus soalan kau tu. Sebenarnya macam ni. Tadi aku ada kata blogger yang suka copy paste entry korang selalunya tak letak link ke blog korang kan? So, ni la jalan penyelesaiannya. Sebagai contoh, Kalau korang copy paste entry aku ni ke blog korang secara automatiknya akan muncul 1 link ke blog aku. So, takda susah-susah nak copy link dari blog kita. Kiranya macam dia bagi backlink free la. Ok la, nak cerita banyak-banyak pon tak reti lagi. Aku ni masih lagi beginner.hehehe

Ok, so apa lagi pergi la register sekarang. Korang aku dapat lihat hasilnya nanti.. http://www.tynt.com/. Masa register nanti untuk pengguna blogspot JANGAN letak tanda '/' slash masa letak nama domain. Kalau tak, tak boleh register nanti.

p/s : So lepas ni anda digalakkan copy paste dari mana-mana entry dalam blog aku ni. Copy and share sekali entry aku ni kat blog korang ye. Kita share benda-benda baik ni.hehehe 

14 ulasan :

AuthorBlog berkata... [Reply to comment]

oooo ko nak ckp yg kalu copy paste kosong je la tak de link...bikin panas je laa...hahahah... jom blog walking to my blog....

nadia fatihah berkata... [Reply to comment]

nak copy entry ni boleh? hahaha :P

sabree hussin berkata... [Reply to comment]

macam mana dia berfungsi?

roha berkata... [Reply to comment]

tips yg bagus! terima kasih. byk pahala kita kongsi ilmu nih.

FadhDeela berkata... [Reply to comment]

TQ bagi tips yg berguna nie.. :D

Faceberuk berkata... [Reply to comment]

kOPI SIKIT AJE TAKKAN XBLEY HEHE.

Hans Hanis berkata... [Reply to comment]

owh
kira kalau ada orang copy entry kita
bila kita sign up benda nih
so automatik ada backlinks?
camtu?

Mohd Firdaus berkata... [Reply to comment]

@Darulamanku

yup..btl tu bro...hehehe

Mohd Firdaus berkata... [Reply to comment]

@nadia fatihah


bleh2..copy la..copy la..hehehe

Mohd Firdaus berkata... [Reply to comment]

@sabree hussin


setiap entry kita yg dicopy oleh org lain secara autonya dia akan letak link ke blog kita blk...

Mohd Firdaus berkata... [Reply to comment]

@roha

sama2...hehehe

Mohd Firdaus berkata... [Reply to comment]

@Hans

yup..btl3..(upin ipin)

YukisYuli berkata... [Reply to comment]

Aku pun Rajin copy/paste gak, Tapi xpernah lupa dari mana asal usul artikal tersebut. TQ

beckhrooy berkata... [Reply to comment]

konfirm berkesan ke...kalau copy letak je notepad, then copy ke blog dia detect juga...?

Revolusi Blogger

ŀ
wordpress hosting