1 klik, 1 sedekah

Perkhidmatan Kereta Sewa

Rabu, 27 Julai 2011

Bertudung VS Tak Bertudung...

Assalamua'laikum. Wahai kaum wanita, sedarkah kalian dengan cara pemakaian kalian semua? Cuba korang renungkan dialog kat bawah ni. Kalau la aku seorang gadis yang tak bertudung memang aku akan terasa gila la. So, korang fahamkan sendiri apa yang ingin disampaikan, cara muslimah berdakwah, korang boleh baca kat bawah sekali nanti.



Ni adalah komen yang aku copy salah sorang yang baca dialog kat atas ni..

dalam hal ni.. banyak kesilapan dr segi peneguran.. dari tegur.. telah mengaibkan si pinky & orang yang membaca.. nabi pernah berpesan… boleh menegur.. tetapi jgn sampai orang terasa.. apabila orang tersentak hatinya.. akan timbul perasaan hina.. dosa… memang dari segi hukum adalah wajib menutup autrat.. kerana itulah kehendaknya.. tetapi Allah Maha Pengampun dan Penyayang… Amalan, hati dinilai olehNya… kita renung sama2.. perempuan yang pertama masuk syurga.. seorang pelacur yang memberi makan kepada anjing & kisah penjual daging yang jahil tidak pernah beramal.. hanya kerana menjaga makan minum ibunya.. kedua2 masuk syurga.. bukan hak kita nak menilai hukum Allah SWT.. penerapan penguasaan minda manusia utk menegakkan apa yang salah ni terlalu tinggi.. sampai lupa hati orang lain.. bukan itu tuntutan Allah & rasul.. Mahatma Gandhi adalah penganut buddha yang terkenal.. yang amat merendah diri. sentiasa membantu orang sekeliling… dia mempelajari islam.. dia berkata.. indahnya islam.. tetapi Aku telah menderhaka kepada ajaranku… ustaz & imam yang membantunya… tidak pernah mengutuk atau memburuk2kan agamanya.. pilihan adalah hak dirinya.. tidak boleh dipaksa… dia hormat pada agamanya sendiri.. SO… benda yang perlu kita terap sekarang… HATI.. jaga hati orang lain.. HATI adalah nikmat utk semua benda… nak pegi mekah pun kena HATI yang kosong & suci… bukan dengan masalah sekeliling.. masalah kecik2… kat situ dah nampak hati dah tak tenang…. simplekan…. ingat PENGAWALAN MINDA… siapa ajar… SETAN.. bagi KITA ANGKUH, RASA TINGGI, RASA SEMPURNA.. Subhanallah.. sifat syaitan & dajjal wehh…. Muslimah betul… semua bab.. tapi.. Allah lihat pelbagai sudut.. Sempurna Amal kamu, sembahyang kamu, air sembahyang kamu.. tapi HATI kamu.. telah membuat ramai orang rasa aib & kecewa dengan teguran. HABISSSS… apa yang utama.. HATIIIII… ingat wehh hati….. sape tak setuju cakap ekkk.. TQ…

14 ulasan :

Revolusi Blogger

ŀ
wordpress hosting